ארוך או קצר? יש זמן לתוכן וידאו

האורך בהפקת תוכן וידאו הוא גורם חשוב ומשפיע, על היצירה, על המסר, על הצופה. בטח לא פעם נתקלתם במשפטים הבאים: "זה ארוך מדי", "חוק ה- 3 שניות" (המצאה של אנשים שטחיים), "איפה הלוגו?" הלחץ סביב הזמן-אורך שייך לשנות ה- 90. אז, זה היה רלוונטי, כאשר כל מה שעמד לרשותנו היו 30 שניות בטלוויזיה. היום, אפשר ורצוי לייצר תוכן ארוך, עמוק, מבדר או חכם יותר, יש לזה מקום וזמן.

לאחר שבשנת 2016 נרשמה (בממוצע) צמיחה של 32 אחוזים בצריכת התוכן וידאו בדיגיטל משנת – 2015 (צפיות, תקציב, חשיפה ועוד). הגיע זמן שניתן כבוד לצופה, לקהל שלנו ונשלים עם העובדה שאם אנחנו נייצר תוכן איכותי, מושקע וטוב, הצופה יעריך את זה ויצפה עד הסוף. קבלו ארבעה מותגים שלקחו את הזמן.

נתחיל עם SHELL – פרגנו לעצמם עם 03:02 דקות:

במקרה הזה, הכול נעשה נכון. שילוב של מוזיקה, מפורסמים, אנימציה, ארט, וידאו, מסרים שיווקיים, מסר חברתי, בקיצור, פיצוח מדויק. Shell הגיעו להישג מרשמים של 261 מיליון צפיות. הרעיון בגדול פשוט, אך מצד שני יצירתי בטירוף –  קליפ מוזיקאלי SHELL MAKE THE FUTURE:

במקום השני – מותג מזרוני שינה PURPLE שלקחו אתץ הזמן (ובצדק) עם 03:58 דקות:

שוב, הצלחה מתחילה בהבנה של המדיום. בדומה ל- SHELL שהבינו שקליפים מוזיקאליים עובדים טוב בדיגיטל. כאן הלכו על טרנד ה- how to. עם קרייטיב וביצוע ברמה כה גבוה, אין סיבה לא לקחת את הזמן.

במקום השלישי JOHN LEWIS עם המון רגש ו02:10 דקות:

תזמון ורגש. בהפקה הזו נחשפים למגמה שצוברת תאוצה בשנה האחרונה. מותגים בעולם עוברים לחשיבה קולנועית ומתרגמים זאת במדיה הדיגיטלית – סיפור גדול מהחיים. מוזיקה, צילום, אנימציה, נרטיב של גיבור… כיף לראות איך מותגים מנצלים את פלטפורמות הדיגיטל כדי לייצר חוויה קולנועית. אה, הקמפיין עלה לאוויר בזמן החגים, עוד תבלין חשוב במתכון להצלחה – אקטואליות.

במקום הרביעי NIKE שכרגיל, מותחים את הגבול עם 05:15 דקות :

 כעת, רבים יגידו, נו, באמת NIKE יכולים להרשות לעצמם… ואתם צודקים! הם יכולים להרשות לעצמם. הם יכולים מאחר ו- NIKE היו אחד המותגים הראשונים (2012) שהשקיעו משאבים ביצירת ערוץ תוכן וידאו משלהם. מה שמאפשר להם היום להתנהג כפלטפורמת תוכן לכל דבר והזמן לא פקטור במשחק שלהם, אלא הסיפור. אז הנה עוד סיפור גדול מהחיים THE SWITCH:

 

תמונת COVER בלוג: Photo by Harry Sandhu on Unsplash

Submit a comment