לפייסבוק יש טלוויזיה חדשה

הנה עוד מסמר בארון הקבורה של הטלוויזיה הלינארית. עד סוף הקיץ, לפייסבוק תהיה טלוויזיה משלה. תאגיד התקשורת נמצא במגעים עמוקים עם חברות תוכן, אולפנים בהוליווד על מנת לייצר תוכן מקורי שיעלה בפלטפורמה/טלוויזיה החדשה של פייסבוק.

Season 6 GIF - Find & Share on GIPHY

מה זה אומר? פשוט מאוד. כל התקציבים יעברו לדיגיטל. הטלוויזיה הלינארית שעובדת ב – PUSH פשוט תעלם מהעולם. אם עד היום יוטיוב הייתה הפלטפורמה שמזוהה עם וידאו, כעת פייסבוק עומדת לנגוס בשוק החשוב והמשפיע ביותר בעולם התקשורת. באופן לא מפתיע פייסבוק מכוונת לקהל יעד 17 עד 30. בתחילת הדרך, התוכן שיופק יהיו קומדיות, ריאליטי ומדע בדיוני. פייסבוק נמצאת במגעים מתקדמים עם  BUZZFEAD שתפיק עבורם תוכן מקורי. כאשר הסכומים עבור הפקה יעמדו על כ- 35 אלף דולר עבור פרק/תכנית בפורמט הקצר (5 עד 10 דקות) ועד 250 אלף דולר לתוכן ארוך (20 עד 30 דקות). פייסבוק שומרת לעצמה את הזכות להרוויח 100 אחוז מהפרסומות.

Funny GIF - Find & Share on GIPHY

איך זה יעבוד? תכירו את האפליקציה WATCH (כן, שם מקורי). פלטפורמה שבה תוכלו לצפות, לנהל, לעלות, לשתף, לעשות כל דבר עם התוכן וידאו שאתם אוהבים. אם תצללו לתוך הפיצ'רים של WATCH תוכלו להבין כמה הפלטפורמות הישראליות שידור ותוכן נמצאות מאחור. התוכן הופך לפרסונאלי ומותאם לזמני הצפייה האישיים (עד רמה שזה קצת מלחץ/מפחיד), אבל מצד שני זה נהדר שאצפה רק במה שבאמת מעניין אותי מתי שנוח לי.

Too Much GIF - Find & Share on GIPHY

זה לא באמת מפתיע נכון? הרי כל העולם עובר לשידורי OTT ותאגידי ענק מקימים לעצמם פלטפורמות שידור, מה הקשר בין AMAZON לסדרות?!? גם דיסני, שהמיקוד העיסקי שלה הוא במכירת תוכן או זכויות שידור, הודיעה לאחרונה כי היא תהפוך לפלטפורמת SVOD (סוג של נטפליקס) ותתחיל גם לשדר. אני מאמין שבישראל נרגיש את השינוי ונוכל ליהנות מרוחב פס מהיר מספיק כדי לצפות בסדרות בלי שיתקעו כל הזמן, שרותי OTT חכמים ושוק תוכן דיגיטלי פורה, רק לאחר שתוסדר התחרות בתשתיות אינטרנט ולא הכול יישאר אצל אדם אחד.. רמז, פרשת 3000.

Animals GIF - Find & Share on GIPHY

 

Submit a comment