5 דרכים בהם מותגים יכולים להפוך תוכן כמקור רווח נוסף – חלק 2

בהמשך לכתבה הקודמת שבה דנו ב 2 הדרכים הראשונות ליצירת תוכן מותגי איכותי, הנה החלק השני בסדרת הכתבות – איך מותגים יכולים לעשות כסף מתוכן?

המטרה שלנו היא לדמות יחד אתכם סיעור מוחות. דו שיח מקצועי אשר יהיה שימושי בשלב כזה או אחר. להרחיב את עולם המושגים, לגרות את היצירה, להיחשף להשפעות שתוכן יכול לייצר עבור המותג, גם בסקטור ה- B2B , ולהיזכר, כי בסופו של דבר תוכן, הוא המלך.

איך לייצר הכנסות מתוכן – דרך מספר 3 – אירועים

מקור הרווח הגדול ביותר של כוכבי יוטיוב באמריקה הלטינית, ארה"ב ואירופה, הוא מפגשי מעריצים. ואם אתם צריכים הוכחה לכך, קחו את VIDCON כנס תוכן וידאו דיגיטל הגדול והיוקרתי בעולם (עלות כרטיס מגיע לאלפי דולרים), נוסד ע"י שני אחים שהחלו את דרכם בשנת 2007  בערוץ היוטיוב – vlogbrothers. אירועים הוא תרגום פיננסי נהדר לתוכן. נפוץ מאוד בעולם הגיימינג ובסקטור ה- B2B.

בסקטור ה- B2B בשנים האחרונות מותגי על כמו SAP, CISCO וFEDEX, מטפחים נכסים דיגיטליים בתחום התוכן וידאו. SAP יצרו אסטרטגיית תוכן באמריקה הלטינית בה יצרו תוכן בעל ערך לימודי (מיד תבינו שהם קלטו את העניין מוקדם מכולם). במהלך השלוש שנים, ההצלחה תורגמה לעליה של 900 אחוז בעוקבים בפלטפורמות השונות, 5 מיליון צפיות בערוץ היוטיוב ומעל 200 אחוז אינג'יידמנט עם הגולשים. כל המאמץ התרכז לאירועי ענק של היכרות, חוויה ומכירות ישירות של המוצרים. כאשר כל הצרכנים, הגיעו עם ידע, הם ידעו על איזה צורך המערכות של SAP עונות.

אנחנו צריכים להבין שהחיים המודרניים, אלו שבהם אנחנו מחוברים בווריד למדיות הדיגיטליות, הפכו את החיים האמיתיים לשווי ערך. קיימת צמיחה מרשימה בחברות סטארטאפ המתרגמות קהילתיות דיגיטלי לחיבור פיזי-ממשי. PAINT NITE האמריקאית הגיע תוך 3 שנים לרווח של 55 מיליון דולר. אפילו פוקימון  GO וסאנפצ'אט geofilters, שלוחים אנשים "החוצה" לעולם האמיתי. מותגים יכולים למנף את זה לטובתם ולייצר תוכן על מנת למנף אירועים.

דרך מספר 4 – מוצרים ושירותים חינוכיים:

מוצרים ושירותים חינוכיים

בעידן הדיגיטלי מידע שווה כסף, הרבה כסף. הטכנולוגיה מייצרת נגישות למידע רב, דבר שהופך אותנו לסקרנים יותר ובעיקר לאוטודידקטים. לא סתם, אחת מהחברות עם נתוני הצמיחה הכלכלית המהירה ביותר בעולם כיום היא אוניברסיטת Zurixx עם  הכנסות של כ0 130 מיליון דולר בשנה.

יוטיובריות בתחום הביוטי מתפרנסות היטב משילוב תוכן שיווקי בהדרכות האון ליין שלהן, כן, כמו אשלי וקסמן שאף זכתה לחיקוי ב"ארץ נהדרת". ואם דיברנו על חברות צומחות, במקום ה- 1033 דורגה חברת ההדרכות של היוטיובריתמישל פאן (690 מיליון צפיות), במקום ה- 1044, חברת המלצות והדרכת הלבשה תחתונה של מישל פאן.

יוטיוברים כמו Marques Brownlee (מס' אחד בטכנולוגיה) מדי יום מרחיבים קהל אוהדים הצמאים לצרוך מהם ידע. הרצון "להשתפר"/"ללמוד" טמון בכולנו. לכן תוכן לימודי, מתאים לכל תחום: טכנולוגיה, אופנה, בית, ספורט, תזונה ובטח בתחומים בהם יש צורך בידע מקצועי כמו פיננסי, בריאות וכדומה.

בסקטור ה- B2B חברות רבות "משחררות" תוכן/מידע בחינם. חברות CRM לדוגמת SALESFORCE  ו HUBSPOT "מושכות באף" עד הרגע שבו חייבים לשלם. בדרך, במגוון רחב של דרכים ושימוש בתוכן, החברות אוגרות מידע וידע על הצרכן כדי לייצר לעצמן יתרון על המתחרים. החברות הללו מצליחות לגרום לצרכן "להשתתף", "להתחבר", "לחשוף" ו"לשלם", הכול עזרת שימוש חכם בתוכן.

(כוכבית) עם השנים מידע יהיה שווה הרבה יותר כסף, כבר ישנם ארגונים המתנגדים למסחור במידע של הפרט. וכל התהליך המתואר להעיל, יהיה מורכב בהרבה.

דרך מספר 5 – בנייה (ומכירה) של רשתות

ברשותכם, על כך נכתוב בנפרד. א- כי יש מותג ישראלי שאני מאוד רוצה להרחיב עליו ועל המהלך. ב- זו המגמה ה"חתרנית" ביותר בעולם הפרסום/שיווק. ג- זה שינוי תפיסתי דראסטי שרוקם עור וגידים ברגעים אלה ממש בעולם התוכן והפרסום.

 

 

Submit a comment